| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Jörgen Kommissionens Lautsprecher

Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inlägg: 4644 Ort: Stockholm
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rocky
Registreringsdatum: 31 januari 2007 Inlägg: 157
|
Postat: fre jul 06, 2007 4:44 pm Rubrik: Re: Norska Hellstrings |
|
|
| Jörgen skrev: | | Här är en ukuleleorkester som har gått mig helt förbi. |
Samma här ! Dom är ju grymma,särskilt i promovideon,mycket lovande!
Det blir till att kolla på snarast, dom finns ju i mitt grannskap.
Om man tycker Oslo = Hell,så visst...men då kanske man inte varit där
på ett tag
http://www.nettavisen.no/ioslo/article1046935.ece |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
viggo3000
Registreringsdatum: 30 december 2006 Inlägg: 111
|
Postat: lör jul 07, 2007 10:36 am Rubrik: |
|
|
Jag vet inte...........
Ett UOGB räcker. Jag är inte särskilt förtjust i denna ploj ukulele musik.
Ni får kalla mig konservativ om ni vi vill men paranoid passar inte på ucke och jag är inte så underhållen av det. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2005 Inlägg: 5886 Ort: Stockholm
|
Postat: lör jul 07, 2007 12:00 pm Rubrik: |
|
|
Jag tycker att paranoid gör sig bra på ukulele när t ex Brook Adams spelar den. Hellstones fixar det inte riktigt (hårt att döma kanske efter två youtube videosar)
Det är mycket grädde och jordgubbar men inge sockerkaksbotten och vaniljkräm i deras tårta. Svårt att säga om det är brister i arrangemanget eller i inspelningen men det blir inte riktigt bra. _________________ "Sannolikheten att lyckas ökar dramatiskt med varje försök"
John Nash |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2005 Inlägg: 5696 Ort: Stockholm
|
Postat: lör jul 07, 2007 12:28 pm Rubrik: |
|
|
Mmmm, jag har också lite svårt för det här. Kanske för att UOGB sätter ribban högt, kanske för att de lite grann plagierar UOGBs "grej". Här är jag inne (ute) på djupt vatten. Det är klart att UOGB inte kan ha monopol på att göra arrangemang för flera ukkar av kända låtar. Och de kan ju inte turnera överallt samtidigt. Så det kan väl vara kul för fler människor att få se den här typen av ukkemusik. Men ändå. Det blir lite härmapa, men inte lika bra, över det hela. OK de har inte smoking, men väl svarta kostymer. Å andra sidan kanske det inte finns så många sätt att göra den här typen av grej på. Jag är kluven. Fast jag gillade deras Paranoid. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ingvar Tropp

Registreringsdatum: 17 maj 2007 Inlägg: 268 Ort: Karlstad
|
Postat: lör jul 07, 2007 7:08 pm Rubrik: |
|
|
Jaq förstod inte varför dom är så bra, men jag är mycket glad för att jag kommit med i ukulelegänget ocjh läser era inlägg varje dag. Efter att ha frågat Robert har jag fotodokumenterat nya ukeprojekt och kommer att lägga in dem på forumet, men jag vet inte hur man lägger text till foton. Kan någon hjälpa mig med detta problem?
Ingvar Tropp | jukkalele skrev: | | Mmmm, jag har också lite svårt för det här. Kanske för att UOGB sätter ribban högt, kanske för att de lite grann plagierar UOGBs "grej". Här är jag inne (ute) på djupt vatten. Det är klart att UOGB inte kan ha monopol på att göra arrangemang för flera ukkar av kända låtar. Och de kan ju inte turnera överallt samtidigt. Så det kan väl vara kul för fler människor att få se den här typen av ukkemusik. Men ändå. Det blir lite härmapa, men inte lika bra, över det hela. OK de har inte smoking, men väl svarta kostymer. Å andra sidan kanske det inte finns så många sätt att göra den här typen av grej på. Jag är kluven. Fast jag gillade deras Paranoid. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ingvar Tropp

Registreringsdatum: 17 maj 2007 Inlägg: 268 Ort: Karlstad
|
Postat: lör jul 07, 2007 7:09 pm Rubrik: |
|
|
Jaq förstod inte varför dom är så bra, men jag är mycket glad för att jag kommit med i ukulelegänget ocjh läser era inlägg varje dag. Efter att ha frågat Robert har jag fotodokumenterat nya ukeprojekt och kommer att lägga in dem på forumet, men jag vet inte hur man lägger text till foton. Kan någon hjälpa mig med detta problem?
Ingvar Tropp | jukkalele skrev: | | Mmmm, jag har också lite svårt för det här. Kanske för att UOGB sätter ribban högt, kanske för att de lite grann plagierar UOGBs "grej". Här är jag inne (ute) på djupt vatten. Det är klart att UOGB inte kan ha monopol på att göra arrangemang för flera ukkar av kända låtar. Och de kan ju inte turnera överallt samtidigt. Så det kan väl vara kul för fler människor att få se den här typen av ukkemusik. Men ändå. Det blir lite härmapa, men inte lika bra, över det hela. OK de har inte smoking, men väl svarta kostymer. Å andra sidan kanske det inte finns så många sätt att göra den här typen av grej på. Jag är kluven. Fast jag gillade deras Paranoid. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rocky
Registreringsdatum: 31 januari 2007 Inlägg: 157
|
Postat: lör jul 07, 2007 7:29 pm Rubrik: |
|
|
| Robert_Hultman skrev: |
Det är mycket grädde och jordgubbar men inge sockerkaksbotten och vaniljkräm i deras tårta. Svårt att säga om det är brister i arrangemanget eller i inspelningen men det blir inte riktigt bra. |
Ok,deras sammansättning skulle må väl av en bas för att få till "tårtbotten",men nog är det bra synd att såga ett nytt ungt gäng som uppenbarligen är ute för att roa sej själva och andra med goa låtar till
ackompanjemang av instrument som vi säger oss gilla.
Inte heller säker på att man vill"efterapa" UOGB(som isf. har över 25 års försprång i tightness)och som ju dessutom har en helt annan sättning.
I mitt tycke kan UOGB,i sina sämre instrumentala up-tempostycken,låta
som vilken Balalaikaorkester som helst...
http://www.youtube.com/watch?v=Zm6mHTasywk
Hellstrings tolkning av Paranoid låter helt OK i mina öron(+bas då,förstås),
frontmannen har dessutom bra sångröst.
Men,men..vad låten anbelangar så slår väl inget orginalet:
http://www.dailymotion.com/video/x1uily_black-sabbath-paranoid-ozzy-1970
Eller som här,Ozzy o Iommi från Elizabeths trädgårdstäppa,32år senare.
http://www.dailymotion.com/relevance/search/ozzy+paranoid/video/xthop_ozzy-osbourne-paranoid
Anslag i Musikaffär:
Vid provspelning av instrument,medför licks från Paranoid och Smoke on
the Water, omedelbar utvisning ur våra lokaler.
F.ö roligt för Sverige att "Limhamnsjesus" kom med på listan över the
New 7 Wonders of the World, i natt.  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting

Registreringsdatum: 20 april 2005 Inlägg: 5696 Ort: Stockholm
|
Postat: mån jul 09, 2007 1:10 pm Rubrik: |
|
|
Limhamnsjesus, ja. Jag tycker nog att det var lite beige att den kom med. Jag menar en staty. OK stor och byggd på ett knepigt ställe, men inte är det samma klass som Kinesiska Muren, eller Petra. Colosseum känns också lite tveksamt. Som underverk betraktat. En ruin av antikens Råsunda, typ.
Det handlade om byggnadsverk väl? Räknas inte Panama- resp Suezkanalerna som sådana? Angkor Vat och det där kejsartemplet i Kyoto känns också mer motiverade. Nåja, inget att hetsa upp sig för. Det blir nog bra det där. _________________ Allt är väldigt ovisst. Det är jag helt säker på.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|