F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Kurt Stubin
Registreringsdatum: 28 juni 2008 Inl�gg: 34 Ort: Uppsala
|
Postat: tis jan 05, 2022 5:06 pm Rubrik: Stora Ukulelefesten 10 april - i Stockholm! |
|
|
Kommission�rer!
Varf�r bara fara till fj�rran destinationer f�r att uppleva ukulelens fr�jder?
Den 10 april kl 18 startar Stora Ukulelefesten p� Folkkulturcentrum i Hjorthagen: http://folkkulturcentrum.se/?id=9121520394612
Allspel! Hitparad! Ukuleptiska �vningar!
Sprid budskapet! _________________ Hellre lyss till den str�ng som brast �n att aldrig sp�nna en ucke. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: tis jan 05, 2022 5:37 pm Rubrik: |
|
|
Det d�r har jag missat hittills, dags att reparera. Undrar lite om programmet. Ingen �ppen scen? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Kurt Stubin
|
Postat: tis jan 05, 2022 5:48 pm Rubrik: |
|
|
Jag s�g utkastet till v�rkatalogen idag...
Allspel och upptr�danden! Det utesluter ju inte �ppen scen! �r v�l egentligen ett naturligt inslag! _________________ Hellre lyss till den str�ng som brast �n att aldrig sp�nna en ucke. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Kurt Stubin
|
Postat: tor jan 07, 2022 9:31 am Rubrik: |
|
|
Jag har varit i kontakt med arrang�ren om �ppen scen. Det kommer att fungera som s� att man anm�ler p� plats att man vill upptr�da. Det blir en turordningslista efter anm�lan, och max tv� l�tar per skaft (hals). Allt f�r att s� m�nga som m�jligt ska f� chansen! Vill man ha tv� l�tar till g�r det bra, om tiden till�ter. Men �r intresset stort kanske det inte ens finns plats f�r de sist anm�lda i en f�rsta omg�ng. F�rst till kvarn, allts�! _________________ Hellre lyss till den str�ng som brast �n att aldrig sp�nna en ucke. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5823 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jan 07, 2022 4:46 pm Rubrik: |
|
|
Hupp! P� dagen 50 �r efter det att jag kom till v�rlden.
Jag passar. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Senast �ndrad av Robert_Hultman den tor jan 07, 2022 8:27 pm, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ukulele-Rookie
Registreringsdatum: 09 december 2021 Inl�gg: 114 Ort: Huddinge
|
Postat: tor jan 07, 2022 8:10 pm Rubrik: |
|
|
�ven jag hoppas att kunna dyka upp, dock utan att spela
G�ran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Kurt Stubin
|
Postat: tis apr 06, 2022 12:17 pm Rubrik: |
|
|
Med risk f�r att sticka ut hakan och framst� som genomkommersiell ansl�r jag senaste informationen fr�n Mats Beckman p� Folkkulturcentrum. Men det b�r v�l vara av intresse f�r kommission�rerna att h�lla sig a jour med hur ukukulturen fr�mjas.
STORA UKULELEFESTEN - l�rdagen den 10 april kl 18
En klang- och jubelkv�ll f�r alla som �lskar den lilla gl�djespridaren ukulele.
Med allspel och upptr�danden av en l�ng rad ukuleleartister fr�n hela landet - punkrockaren Elvira Bira, komikerna Nils Pils och P�r B�rs, den ukulelespelande operas�ngaren Bengt Nordfors, F�llmans ukuleleorkester, Ukulele 4 U, Suckelenterna och m�nga andra.
Ta med ukulelen! Det blir allspel f�r b�de nyb�rjare och mer drivna spelare. �ven �ppen scen f�r den som v�gar...
PLATS: Folkkulturcentrum, Hjorthagens Medborgarhus, Artemisgatan 19, Stockholm
T-banan till Ropsten (8 min fr�n T-centralen), uppg�ng Hjorthagen, g� till H�GER efter sp�rren. Folkkulturcentrum ligger v�gg i v�gg med T-baneupg�ngen.
Serveringen �r �ppen. Det �r alltid klokt att f�rhandsboka om man vill vara s�ker p� att f� en plats:
http://folkkulturcentrum.se/?id=9121520394612 _________________ Hellre lyss till den str�ng som brast �n att aldrig sp�nna en ucke. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5649 Ort: Stockholm
|
Postat: fre apr 09, 2022 8:56 am Rubrik: |
|
|
Har allvarliga funderingar p� att kolla in detta. N�gon annan? _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2093 Ort: Stockholm
|
Postat: fre apr 09, 2022 10:19 am Rubrik: |
|
|
Vaffan! samt F���k!
�r det imorrn? L�rdagkv�llar �r ju sv�ra f�r en hemtrevlig familjekille som jag. Speciellt som min k�ra hustru ska ut p� ruckel och jag sitta med dom sm� sm� s�tisarna och bli utsk�lld. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5649 Ort: Stockholm
|
Postat: fre apr 09, 2022 10:22 am Rubrik: |
|
|
Ska du bli utsk�lld? Av de sm� s�tisarna?
Ta med dem. Det �r ju familjeunderh�llning, p�st�s det.... _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: fre apr 09, 2022 10:24 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Ska du bli utsk�lld? Av de sm� s�tisarna? |
R�tt gissat. Dom �r hemska mot mig. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4349 Ort: Bajen
|
Postat: fre apr 09, 2022 12:03 pm Rubrik: |
|
|
Sjukt barn, nyss avresta sv�rf�r�ldrar, inte mindre �n tre exklusiva muntrationstillf�llen f�r pappan denna vecka betyder ingen ukulelehappening imorgon. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1539
|
Postat: fre apr 09, 2022 2:43 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Har allvarliga funderingar p� att kolla in detta. N�gon annan? |
Kan nog haka p� ett tag..ska kolla med frugan om planer finnes eller ej. _________________ Tangi Manini Sopranino
Allander Lyx
Kamaka Std de luxe HF 1
Bobby Henshaw
Martin-1
Gibson-2
Fin-Der
Bushman Jenny Concert
Kamaka HB-2D Concert De luxe
Kamaka HF 36 Tenor
Calypsonic Lulu Tenor
Bushman Jenny C Baryton |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Uckefantomen
Registreringsdatum: 25 november 2021 Inl�gg: 464 Ort: Ingar�
|
Postat: l�r apr 10, 2022 8:38 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Ska du bli utsk�lld? Av de sm� s�tisarna?
Ta med dem. Det �r ju familjeunderh�llning, p�st�s det.... |
Tack f�r i kv�ll, Jukka!
Jag bara �nskar att jag hade kunnat f�nga upp din korrigering lite elegantare...
(Jukka r�ttade mig n�r jag p�stod att SexPistolsManagern McLaren hette McDowell - m�ste ha tittat f�r mycket p� Andi...)
Jag borde ha sagt: "�t min skit", och kr�kts �ver dig... (Det h�r till saken att jag blev presenterad som Operas�ngaren BN, och efter att ha sl�ntrat upp p� scenen i solglas�gon �ppnade med "Skit p� er...!" - "Ja�e�Punk..."
Det blev nog OK i alla fall, �ven om jag snackade f�r mycket (Vilket jag skiter i - Ja�e�Punk..) och jag fick hem de sm� s�tisarna i tid...
Tack f�r i kv�ll
BTW - Kurtan - s� himla kul att tj�tas vid...
Vi ses i �ret! _________________ F�rs�k att inte inta en negativ attityd, s�som:
Jag kommer INTE klara det, jag kommer INTE klara det.
Inta ist�llet en positiv attityd:
Jag KOMMER att misslyckas, jag KOMMER att misslyckas. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
|
Postat: l�r apr 10, 2022 9:51 pm Rubrik: |
|
|
Shit pommes frites, solglajjer � svordomar! Hoppas p� youtube, Bad Bengt.
Jaja. Kv�llen hemma blev ok, men knappast punk. _________________
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|