F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Bj�rn-leo
Registreringsdatum: 05 april 2022 Inl�gg: 13 Ort: Norrk�ping
|
Postat: tis apr 22, 2022 12:02 pm Rubrik: MR Leo |
|
|
Hej, nu �r det dags f�r mig att presentera mig k�nner jag.
Bj�rn heter jag, bor i norrk�ping.
Jag k�pte min ukulele en 300krs teneson f�r ca 14 dar sen, och det g�r l�����ngsamt fram�t.
Jag har aldrig h�llt p� med musik f�rut och �r lite taktl�s
Mitt stora problem �r (f�rutom att jag inte har n�gon anning om vad jag h�ller p� med) att jag g�r p� f�r sv�ra l�tar.
Vill g�rna ha f�rslag p� MYCKET l�tta nb�rjarl�tar som man kan �va p�.
MVH:Bj�rn Leo |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4404 Ort: Bajen
|
Postat: tis apr 22, 2022 3:45 pm Rubrik: |
|
|
Hej och v�lkommen! Vad lyssnar du p� f�r musik vardagligdags? S� man vet vad man kan f�resl�. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tis apr 22, 2022 7:03 pm Rubrik: Re: MR Leo |
|
|
Bj�rn-leo skrev: | Har aldrig h�llt p� med musik f�rut, �r lite taktl�s och mitt stora problem �r att jag inte har n�gon anning om vad jag h�ller p� med. |
... vilket du l�ngt ifr�n �r ensam om p� detta forum s� k�nn dig v�ldigt v�lkommen _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Bj�rn-leo
|
Postat: tis apr 22, 2022 9:32 pm Rubrik: |
|
|
Musiktyp �r inget problem, jag lysnar p� det mesta och vad jag s�ker nu �r f�rslag p� enkla l�tar att komma ig�ng med. s� alla musikstilar �r v�lkommna. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4404 Ort: Bajen
|
Postat: tis apr 22, 2022 10:12 pm Rubrik: |
|
|
D� f�resl�r jag Hank Williams' Jambalaya: http://www.ukulizer.com/ukulizer.php?file=/songs/Jambalaya%20(On%20The%20Bayou). Tv� ackord och inga snabba byten. Tyv�rr m�ste du klippa ur den h�r l�nken och i klistra in den i adressraden.
Sedan Jag hade en g�ng en b�t. Tre ackord.
Och varf�r inte S�nt �r livet. Tre ackord.
D�r borde du ha en ganska bra spridning p� l�tar som inte �r f�r kluriga att ta ut.
Sedan finns ju i ukulelekrestar trixet att om fingerspelet inte funkar helt perfekt, s� tar man p� sig en lustig hatt och en prickig fluga f�r att skyla �ver detta faktum. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Bj�rn-leo
|
Postat: ons apr 23, 2022 7:58 am Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: |
Sedan finns ju i ukulelekrestar trixet att om fingerspelet inte funkar helt perfekt, s� tar man p� sig en lustig hatt och en prickig fluga f�r att skyla �ver detta faktum. |
Hehe
Tack f�r dessa ska s�tta mig ASAP med dessa l�tar.
MVH: Leo |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|