F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1382 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: tis dec 23, 2021 12:08 am Rubrik: Lucka 23/Door 23 |
|
|
Wow! Vilken underbar l�t! Blev tvungen att kolla upp den direkt och fick se att det var en the Band-l�t som jag inte ens k�nde till! Ruggigt bra produktion vilket man vid det h�r laget har blivit van vid och rent av lite bortsk�md med av de tv� producerande herrarna. Sv�ngigt, v�lgjort och jag gillade verkligen s�ngljudet. Jag m�ste l�ra mig hur man f�r till ett s� snyggt s�ngljud n�gon dag. V�rldsklass...
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 23, 2021 12:12 am Rubrik: |
|
|
Ja, vad ska jag s�ga nu n�r Mange sagt det mesta, mer �n att jag h�ller med i allt? Skitbra!
Dessutom kan man sitta och leta ukulele i bilden.
Extra plus f�r att forumet b�rjade fungera lagom i tid f�r kalenderkommenterandet. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: tis dec 23, 2021 12:16 am Rubrik: |
|
|
Schyssta prylar den lilla grabben f�r p� bilden och en bra l�t ocks� som vanligt. Nu er� bara en lucka kvar, undrar om det �r f�rgfemman, lyckohjulet eller stegen d�r? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 492
|
Postat: tis dec 23, 2021 12:19 am Rubrik: |
|
|
det �r jag ovan d�r! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tis dec 23, 2021 12:45 am Rubrik: |
|
|
Med lite god vilja lyckades jag r�kna till 9 (kanske 10) ukuleles samt en g****r (eller var det ocks� en ukulele). L�ten? Jo, absolut. Helt utm�rkt �ven den! _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
G�st
|
Postat: tis dec 23, 2021 12:51 am Rubrik: |
|
|
Herreguvaproffsigt! Inst�mmer med Mangers och J�rgen ett hundra procent and then some. Jag tar tillbaka mina bidrag av respekt. �rra. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 1013 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 23, 2021 1:10 am Rubrik: |
|
|
J�rgen skrev: | Dessutom kan man sitta och leta ukulele i bilden. |
Ja... och om man var ovan vid att lyssna p� ukulelar och inte visste att det var s�na hela v�gen, s� skulle man kanske kunna sitta och leta s�na i l�ten ocks�. Elf�rst�rkta (eller �r det bara reverb och eko?) och slajdade skulle de n�stan kunna g� f�r att vara andra instrument. Det �r ju inte direkt en "typisk" ukulelel�t heller med igenk�nningsbara strumming-patterns. (M�jligen var kompukken st�md re-entrant?)
Men skitsamma... detta �r s� j�vla v�lproducerat och v�lljudande, b�de i s�ng och spel, att man baxnar. Snyggt!
En lucka kvar. M�nde det bli med banjoukulele! Eller �r jag ensam f�rsvarare av denna �dla variant? _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 492
|
Postat: tis dec 23, 2021 8:29 am Rubrik: |
|
|
Det blir uppesittarkv�ll ikv�ll dan f�re dan! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 1196
|
Postat: tis dec 23, 2021 11:29 am Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | En lucka kvar. M�nde det bli med banjoukulele! Eller �r jag ensam f�rsvarare av denna �dla variant? |
Nej H�gel, du �r inte ensam f�rsvarare av denna �dla variant. En f�r alla, alla f�r en _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tis dec 23, 2021 1:13 pm Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | H�gel skrev: | En lucka kvar. M�nde det bli med banjoukulele! Eller �r jag ensam f�rsvarare av denna �dla variant? |
Nej H�gel, du �r inte ensam f�rsvarare av denna �dla variant. En f�r alla, alla f�r en |
Rakar ni handflatorna ihop ox�? _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Pastorn G�st
|
Postat: tis dec 23, 2021 1:15 pm Rubrik: |
|
|
ukulelerud skrev: | H�gel skrev: | En lucka kvar. M�nde det bli med banjoukulele! Eller �r jag ensam f�rsvarare av denna �dla variant? |
Nej H�gel, du �r inte ensam f�rsvarare av denna �dla variant. En f�r alla, alla f�r en |
Som sagt - en f�r alla, alla f�r en....
S� l�nge man inte blir utesluten ur gemenskapen, f�rst�ss
Skall Harald f�rest�lla D�Artagnan, d�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1895 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tis dec 23, 2021 1:21 pm Rubrik: |
|
|
Pastorn skrev: |
Som sagt - en f�r alla, alla f�r en....
S� l�nge man inte blir utesluten ur gemenskapen, f�rst�ss
Skall Harald f�rest�lla D�Artagnan, d�? |
Uteslutning ur gemenskapen �r v�l ingen som ligger f�r den h�r f�rsamlingen? Men jag har ingen aning om vad ni skinheads har f�r hemligheter
Harald! spot on _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: tis dec 23, 2021 2:38 pm Rubrik: |
|
|
Jag har d� inte h�rt n�gra fler banjoukkar i denna kalender!!!! Det tycks det snarare vara en f�r alla!
OFF TOPIC:
ronald skrev: | Rakar ni handflatorna ihop ox�? |
Ronald, med ditt energiska gnidande och slajdande upp och nerf�r greppbr�dan skulle jag nog tala med mindre bokst�ver om h�riga handflator...
Men � andra sidan, du har ju varit uppe till rakning i var och varannan lucka i �r, s� h�nderna �r nog sl�ta och fina. _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4592 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 23, 2021 3:12 pm Rubrik: |
|
|
H�gel skrev: | Jag har d� inte h�rt n�gra fler banjoukkar i denna kalender!!!! Det tycks det snarare vara en f�r alla!
|
Hade jag haft en s� hade den naturligtvis kommit i bruk p� Jul i juli. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: tis dec 23, 2021 3:19 pm Rubrik: |
|
|
Men slajdar har det varit gott om...
Hur det nu kan komma sig f�r d�r tycks det ox� vara en f�r alla? _________________ It don't mean a thing if it ain't got that swing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|