F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5687 Ort: Stockholm
|
Postat: ons maj 28, 2008 8:58 am Rubrik: |
|
|
Ja, just Aquilas spunna l�ga str�ngar �r k�nda f�r att snabbt fransa upp sig och g� av. Jag har en s�dan som har h�llit i ett par �r. Det beror nog mest p� att jag aldrig spelar p� den.... Andra tillverkare g�r ospunna l�ga A/G. (Worth? Ko'olau?) _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5882 Ort: Stockholm
|
Postat: ons maj 28, 2008 9:30 am Rubrik: |
|
|
the ru skrev: |
P� min runda Mahalo har jag just satt p� "Boston Musical Strings Set 102". Hittar mystiskt nog ingen information alls om dessa p� n�tet. De l�ter i alla fall hyfsat men ganska plonkigt, men det g�r � andra sidan alla str�ngar jag provat p� det h�r instrumentet. |
Finns det n�gon information om ursprungsland eller s� p� paketet? Har du k�pt dem i Kiruna? _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
the ru
Registreringsdatum: 13 januari 2007 Inl�gg: 140 Ort: V�ster�s
|
Postat: ons maj 28, 2008 2:09 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | the ru skrev: |
P� min runda Mahalo har jag just satt p� "Boston Musical Strings Set 102". Hittar mystiskt nog ingen information alls om dessa p� n�tet. De l�ter i alla fall hyfsat men ganska plonkigt, men det g�r � andra sidan alla str�ngar jag provat p� det h�r instrumentet. |
Finns det n�gon information om ursprungsland eller s� p� paketet? Har du k�pt dem i Kiruna? |
Vi har ingen musikaff�r i Kiruna.
Jag k�pte dem 2005 i musikaff�ren i Ronneby, samtidigt som min f�rsta ukulele. Lustigt nog st�r en address i New York p� baksidan. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n apr 19, 2022 3:31 pm Rubrik: |
|
|
Bosko och Honey har p� sin UkuleleSafari bes�kt Aquila-fabriken i Italien. Faschinerande att se hur de tillverkas. �verraskande hantverksm�ssigt.
http://www.youtube.com/watch?v=2_Cwe_pz0Uo _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Jugge
Registreringsdatum: 30 april 2022 Inl�gg: 86 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 19, 2022 4:30 pm Rubrik: |
|
|
Jag har en platt Br�ko med Hannabachstr�ngar. G�r man bort sig om man visar sig offentligt med s�dana? Och framf�r allt, finns det str�ngar som �r b�ttre till en dylik ukulele? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4627 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n apr 19, 2022 6:27 pm Rubrik: |
|
|
Jugge skrev: | Jag har en platt Br�ko med Hannabachstr�ngar. G�r man bort sig om man visar sig offentligt med s�dana? Och framf�r allt, finns det str�ngar som �r b�ttre till en dylik ukulele? |
Som en annan Br�ko-Jugge s� har jag sn�at in p� Aquila som jag tycker
passar bra p� p� mina tv� (tr�skek & cederlock/mahogny).
Jag har gjort bort mig flera g�nger men det har aldrig berott p� Br�kon
och jag tror inte att dina Hannabach kommer att svika n�r det hettar till.
/Br�ko-Jugge (alias J�rgen) _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
archtop
Registreringsdatum: 01 mars 2008 Inl�gg: 239 Ort: Malm�
|
Postat: tor maj 14, 2009 9:20 pm Rubrik: |
|
|
Efter att ha pr�vat Martins klara fluorcarbonstr�ngar (asken �r m�rkv�rdigt lik deras vanliga str�ngar)till ukulele kan jag rekommendera dem. Inte s�mre �n Aquila, s� h�r l�ngt (en vecka). |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
lasse
Registreringsdatum: 24 september 2021 Inl�gg: 98 Ort: Orsa
|
Postat: m�n jun 15, 2021 5:33 am Rubrik: Best�lla.... vart ? |
|
|
Jag ska best�lla n�gra pkt 6-string Tenor ukk str�ngar, vart rekomenderar ni att man k�per (String&B har inte) _________________ Puben �r alltid �ppen
http://www.orsa-gitarrverkstad.se/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1906 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: m�n jun 15, 2021 6:43 am Rubrik: |
|
|
http://stores.shop.ebay.com/Musicguymics-room
D�r finns det lite, de set som �r f�r 6-str�ngat �r ofta dubbla D (C) och A (B) det finns set f�r 8-str�ngade om man har annan dubblering. _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree
Senast �ndrad av ronald den m�n jun 15, 2021 6:43 am, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4627 Ort: Stockholm
|
Postat: ons aug 26, 2021 7:46 pm Rubrik: |
|
|
Robert_Hultman skrev: | Bosko och Honey har p� sin UkuleleSafari bes�kt Aquila-fabriken i Italien. Faschinerande att se hur de tillverkas. �verraskande hantverksm�ssigt.
http://www.youtube.com/watch?v=2_Cwe_pz0Uo |
Jag hade n�stan gl�mt hur intressant det h�r reportaget var. Ni som missat det, se det! Ni som inte minns, se det igen! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tor aug 27, 2021 10:06 am Rubrik: |
|
|
Jepp, se det.
Jag har dock f�r mig att jag minns att det handlar om gut, inte de vanliga nylgutstr�ngarna. Kul �nd�.
Tr�ffade f � Mimmo och Daniela (Aqulas �gare) igen i Helsingfors f�rra helgen. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tor aug 27, 2021 11:41 am Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: |
Jag har dock f�r mig att jag minns att det handlar om gut, inte de vanliga nylgutstr�ngarna. |
N�r�, det �r plastvaran som �r i fokus i reportaget. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre aug 28, 2021 11:15 pm Rubrik: |
|
|
Kolla igen p� alla korvskinn i b�rjan och hur Mimmo pratar om fresh gut hela tiden. Efter ett tag visar han att en maskin �ven anv�nds till att polera Nylgut, men f�rutom dekalen i b�rjag �r det nog enda g�ngen Nylgut n�mns. Ja fram till runt 7 minuter n�r de �ppnar Nylgutstr�nglagret
Bah! _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: l�r aug 29, 2021 12:45 am Rubrik: |
|
|
Okejd�. Men sen �r det en massa bilder p� hur de drar i plastbitar s� att det blir som spagetti, liksom. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4409 Ort: Bajen
|
Postat: l�r aug 29, 2021 2:48 pm Rubrik: |
|
|
Jag vet inte, men som d�sken s�ger: Aquila ist gut. S� p� s� s�tt har ni ju r�tt b�da tv�. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|