F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1410 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: l�r sep 05, 2021 6:48 pm Rubrik: Collings har gett sig in i leken. |
|
|
Collings guror g�r ju inte av f�r hackor och nu har de en serie concertuckar ute. Jag tycker att de ser helt fantastiska ut. Enligt Elderly v�ger de knappt mer �n luft vilket ju ocks� l�ter lovande...
http://www.collingsguitars.com/Instruments/?ID=58
http://elderly.com/new_instruments/names/collings-uc-1-concert-ukulele-and-case--UC1.htm
Skulle vara kul att testa n�n vacker dag, framf�rallt UC-1:an ser ju finfin ut... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 363 Ort: Sandviken
|
Postat: l�r sep 05, 2021 6:58 pm Rubrik: |
|
|
S�g dom f�r n�n dag sen ocks�. Verkligen j�ttefina, skulle vara kul att prova! Men s� dyra... _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4635 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r sep 05, 2021 7:12 pm Rubrik: |
|
|
De var verkligen vackra. _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4417 Ort: Bajen
|
Postat: l�r sep 05, 2021 10:01 pm Rubrik: |
|
|
Snygg form och pegheds. Men jag gillar inte riktigt huvudet. Tr��dringen ... _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1906 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: l�r sep 05, 2021 11:44 pm Rubrik: |
|
|
Snyggt, lite f�r glansigt f�r mig. Jag h�ller med Larson om huvudet, det �r n�got skevt med proportionerna men ag �lskar den lilla notchen den �r genial!!! _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 883 Ort: S�der om S�der
|
Postat: l�r sep 05, 2021 11:50 pm Rubrik: |
|
|
ronald skrev: | Snyggt, lite f�r glansigt f�r mig. Jag h�ller med Larson om huvudet, det �r n�got skevt med proportionerna men ag �lskar den lilla notchen den �r genial!!! |
Jag gick in och kollade modellerna - verkar finnas b�de glansiga och mindre glansiga. Jag h�ller med att de glansiga �r lite f�r mycket, men de andra verkar fina som fan tycker jag.
Jag vet att deras guror och mandoliner h�ller svinh�g klass, men dessv�rre dito pris... _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
Registreringsdatum: 09 oktober 2008 Inl�gg: 1410 Ort: Hammarbyh�jden - ukulelens Laurel Canyon
|
Postat: s�n sep 06, 2021 7:04 am Rubrik: |
|
|
Just uc1:an har ju matt finish och skitsnyggt huvud tycker jag! _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Baron K
Registreringsdatum: 11 augusti 2008 Inl�gg: 883 Ort: S�der om S�der
|
Postat: s�n sep 06, 2021 10:40 am Rubrik: |
|
|
Mange skrev: | Just uc1:an har ju matt finish och skitsnyggt huvud tycker jag! |
Ja, jag h�ller med. Lite Kiwaya �ver den? _________________ http://www.youtube.com/baronk69 |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mange
|
Postat: s�n sep 06, 2021 11:37 am Rubrik: |
|
|
Baron K skrev: | Lite Kiwaya �ver den? |
True dat - fast lite lyxigare typ... _________________ Smilies killed irony!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5695 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n sep 06, 2021 9:55 pm Rubrik: |
|
|
Ronalds huvudanalys �r klockren. Notchen �r snygg, men proportionerna �r konstiga. Det ser ut som en sorts mellanting mellan g�tarr. och mandolinhuvuden. Eller n�t. 1:an �r dock riktigt snygg.
Klart att de �r dyra och klart att man f�r de pengarna kan f� en handbyggd customukke (fast kanske inte i concertstorlek) Men �r de riktigt bra �r de kanske v�rda det. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2146 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n sep 07, 2021 6:44 am Rubrik: |
|
|
Notch? Va? _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4417 Ort: Bajen
|
Postat: m�n sep 07, 2021 6:53 am Rubrik: |
|
|
"Notch, Vader!" s�ger C3PO p� ewokiska, n�r han ber�ttar om hur Han, Leia och Chewbacca ov�ntat sprang in i Darth Vader, n�r de bes�kte Hans gamla v�n Lando i hans gasgruva i molnstaden. Kanske �r det det de syftar p�? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1906 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: m�n sep 07, 2021 7:00 am Rubrik: |
|
|
Ja ja jag tittade inte s� noga p� ettan...
Notch=
_________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2146 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n sep 07, 2021 8:21 am Rubrik: |
|
|
Jahaja. Men nu var det ju s� att ettan var den enda vars huvud man n�gonsin skulle kunna t�nka sig, eller hur. _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Backlund
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 363 Ort: Sandviken
|
Postat: m�n sep 07, 2021 10:02 am Rubrik: |
|
|
Jag vill att min ukuleles huvud ocks� ska ha frisyr _________________ www.myspace.com/patrikbacklund |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|