F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 492
|
Postat: tor nov 12, 2021 11:42 pm Rubrik: |
|
|
Aprop� st�mmning, hur h�rt ska str�ngarna vara sp�nda?
Nu ere en halvtimma till deadline. Jag undrar on det rasslat eller
klingat n�gra klockor igen. I morgon �r ju ingen dag eller... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5853 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 12:15 am Rubrik: |
|
|
�kej!
N�r deadline nu precis har passerats har 18 ljudfiler l�mnats till kalendern. (l�get p� bildfronten har jag inte riktigt klart f�r mig men det �r ungef�r lika m�nga fast inte fr�n samma bidragsgivare!)
Jag vet att det arbetas med ytterligare tre som jag f�rv�ntar mig leverans av de n�rmaste dagarna. I princip har vi allts� 21 bidrag till kalendern.
D�rtill finns det tv� bidrag som kan produceras om det kniper. 23 bidrag med andra ord.
Men ocks� med "om det kniper-bidragen" saknas det ett bidrag! Och om det �r n�gon som inte bidragit hittills men som har n�got p� g�ng som man inte meddelat mig. G�r det nu!
N�gra gamla trogna bidragsgivare saknas i startf�ltet. Jag kommer p� en g�ng att t�nka p� Zandra och Jonas. Har ni n�got p� G? Plink-Plonk? Jag ser p� facebook att du har ruggigt mycket att st� i men jag fr�gar �nd� eftersom du eventuellt-flaggade i b�rjan av tr�den.
Hursomhelst: Skicka inga filer! Jag reser iv�g och vet inte hur min internetaccess ser ut och vill inte ha stora, tunga filer som blockerar min mail. L�gg upp filen p� n�tet och maila mig en l�nk. Har du ingen plats p� n�tet att tanka upp den p� s� maila mig och s�g det, s� hittar vi en l�sning. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4379 Ort: Bajen
|
Postat: fre nov 13, 2021 10:30 am Rubrik: |
|
|
Jajaja. H�r kommer det 24:e bidraget: Frisbee _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4610 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 10:48 am Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | Jajaja. H�r kommer det 24:e bidraget: Frisbee |
Toppen, men borde du inte ha mixat in lite bj�llror och n�gra glada julrop h�r och d�r? _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 13, 2021 11:35 am Rubrik: |
|
|
Ser ut som att Marcus Roos kommer med ett bidrag under dagen.
Kalendern skulle d�rmed vara mer eller mindre hemma i �r. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4610 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 12:10 pm Rubrik: |
|
|
Klangfilm ELM 24
Nikon AF-S 24-70
Toyota Traigo 24
...Och...Ukulelekommissionen!
24 luckor klara, redan den 13:e. Det �r stort. Det �r historiskt.
_________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1375 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: fre nov 13, 2021 1:00 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | Undrar om jag inte �r v�rd en liten whisky. Kanske t o m �ppna den Jack Daniels som Johnny gav mig n�r han sov �ver h�r i samband med ukkefesten i april f�rra �ret. |
Vilken imponerande karakt�r och sj�lvkontroll du utstr�lar, Jukka! _________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2124 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 1:09 pm Rubrik: |
|
|
Utstr�lar ja... sen erk�nde han ju att han "inte hittade" JD:n. Undrar var han lagt den? _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre nov 13, 2021 1:28 pm Rubrik: |
|
|
J�rgen skrev: | 24 luckor klara, redan den 13:e. Det �r stort. Det �r historiskt.
|
Ja. Nu �r ju inte alla bidragen levererade. Det �r bara 18 som faktiskt �r inkomna. Men det ser ju l�ftesrikt ut. _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Mab
Registreringsdatum: 28 september 2021 Inl�gg: 1375 Ort: Hammarbyh�jden
|
Postat: fre nov 13, 2021 1:46 pm Rubrik: |
|
|
Sven skrev: | Utstr�lar ja... sen erk�nde han ju att han "inte hittade" JD:n. Undrar var han lagt den? |
Den kanske l�g g�md h�r:
_________________ Gammalt br�d rostar aldrig |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: fre nov 13, 2021 1:56 pm Rubrik: |
|
|
Nu ser jag att Jukka �r inloggad och vill bara s�ga att undanflykter inte hj�lper din sak i detta fall. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5671 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 2:05 pm Rubrik: |
|
|
Jag brukar inte �ta flaskor....
Vad jag funderar �ver �r om jag kan ha gett bort den i min tur.
Var och en som skymtat mina spritpavor (bl a resultat av flitigt baltikumtj�nsteresande innan de blev med i EU och man kunde handla taxfree) och som vet att jag brukar gl�mma att dricka sprit inser genast att en liten halvflaska JD kan b�de bli bortgl�md och bortg�md. F�r n�gra �r sedan hade jag kamrater hemma p� whiskyprovning och jag tror att jag hittade 13 olika maltwhiskysorter. N�gon har kanske tagit slut och n�gon annan har kanske tilkommit.
N�r jag nyligen skulle flytta p� en undanstuvad v�ska f�r att komma �t n�got bakom, tyckte jag att den k�ndes tung. I den l�g en flaska dansk snaps som jag k�pt i K�penhamn i augusti och gl�mt bort. Det kan allts� finnas sprit �verallt!
Men f�r att �terigen �terg� till �mnet (f�rl�t Sven) s� l�ter det ju lysande med bidragen n�stan i hamn. Om jag f�rst�r det r�tt, s� �r de �nnnu inte inkomna bidragen i princip kassask�pss�kra. Men det �r klart n�got kan ju r�ka ut f�r Dynamitharry. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Sven
Registreringsdatum: 14 januari 2008 Inl�gg: 2124 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 2:22 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: | ... s� �r de �nnnu inte inkomna bidragen ... |
Hur t�nkte du nu? H H ja ja... _________________
Mange, och senare �ven jukkalele, skrev: | Det �r klart att Sven har r�tt. Sven har alltid r�tt. |
www.argapa.blogspot.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5671 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 13, 2021 2:40 pm Rubrik: |
|
|
Vad f�r dig att tro att jag t�nkte �ver huvud taget? Hur t�nkte du d�r egentligen? _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
|
Postat: fre nov 13, 2021 2:43 pm Rubrik: |
|
|
jukkalele skrev: |
N�r jag nyligen skulle flytta p� en undanstuvad v�ska f�r att komma �t n�got bakom, tyckte jag att den k�ndes tung. I den l�g en flaska dansk snaps som jag k�pt i K�penhamn i augusti och gl�mt bort. Det kan allts� finnas sprit �verallt! | Jojo! Spritg�mmor.
Citat: |
Men f�r att �terigen �terg� till �mnet | Jahaja. Nu ska vi prata om n�got annat.
Sj�lv har jag n�stan aldrig sprit hemma. Tomflaskor d�remot ... _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|