F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Masayo
Registreringsdatum: 03 december 2021 Inl�gg: 13 Ort: V�rnamo
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:03 pm Rubrik: Masayo presenterar sig |
|
|
Gunnar �r mitt egentliga namn. 20 �r gammal och studerande i Ljungby, s�dra Sm�land. P� fritiden sysslar jag med musik p� olika s�tt, antigen genom att spela n�got str�nginstrument eller bara lyssna. Jag har ganska nyligen f�tt upp �gonen f�r vilka m�jligheter som finns med en ukulele.
Vi ses p� forumet!
//Gunnar |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 5683 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:10 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit. Misssa inte att kolla in julkalendern. Och var med n�sta �r. _________________ Allt �r v�ldigt ovisst. Det �r jag helt s�ker p�.
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 5874 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:31 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit.
Jo, julkalendern �r ett veritabelt sm�rg�sbord med musikstilar och en utm�rkt v�g r�tt ner i ukuleltr�sket.
Vi ses d�r! _________________ "Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4622 Ort: Stockholm
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:32 pm Rubrik: |
|
|
Kul att ha dig h�r Gunnar! Det �r n�stan s� jag v�gar mig p� att p�st� att
vi h�r i Sverige har tagit ukulelen l�ngst, ja i alla fall vad man i musikv�g kan spela p� den.
Som jukkalele skrev, kolla kalendern, den �r sk�nt galen och bara helt superbra i �r! _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4402 Ort: Bajen
|
Postat: tor dec 03, 2021 10:49 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit Masayo/Gunnar!
H�r kommer du hitta diskussioner om en hel del utanf�r �mnet ukulele, men ocks� om ukulele f�rst�s. Du kommer �ven f� svar p� fr�gor du inte visste att du st�llt och se debatter styra in p� de mest l�ngs�kta och ov�ntade sidosp�r du kan t�nka dig. Men det �r en del av charmen h�r. Forumet �r det mest anarkistiska jag st�tt p�, men trots det �r vi orov�ckande ofta �verens �nd�.
Hur halkade du in p� ukulele? Kompistryck, present, felk�p eller extrapris p� sm� leksaksgitarrer? Eller slumpen? _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Masayo
|
Postat: tor dec 03, 2021 11:51 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | V�lkommen hit Masayo/Gunnar!
H�r kommer du hitta diskussioner om en hel del utanf�r �mnet ukulele, men ocks� om ukulele f�rst�s. Du kommer �ven f� svar p� fr�gor du inte visste att du st�llt och se debatter styra in p� de mest l�ngs�kta och ov�ntade sidosp�r du kan t�nka dig. Men det �r en del av charmen h�r. Forumet �r det mest anarkistiska jag st�tt p�, men trots det �r vi orov�ckande ofta �verens �nd�.
Hur halkade du in p� ukulele? Kompistryck, present, felk�p eller extrapris p� sm� leksaksgitarrer? Eller slumpen? |
Den f�rsta ukulele-kicken som jag fick m�ste ha varit n�r jag s�g Lasse �berg lattja med instrumentet i Trazan Apansson. Sen hade jag turen att snubbla �ver ett renoveringsobjekt i musikaff�ren som jag fick helt gratis och renoverade upp. Det blev en helt okej nyb�rjar-ukke. Eftersom det �r ett s�nt coolt instrument s� kunde jag f�rst�s inte l�ta bli att f�rs�ka l�ra mig spela |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ronald
Registreringsdatum: 08 april 2022 Inl�gg: 1904 Ort: Stockholm/S�dermalm
|
Postat: tor dec 03, 2021 11:54 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit _________________ Sp�nvald Skallben
Hamster Tree |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
rognas
Registreringsdatum: 25 augusti 2009 Inl�gg: 155 Ort: �stersund, J�mtland
|
Postat: fre dec 04, 2021 12:49 am Rubrik: |
|
|
Hej och v�lkommen Masayo! hrlarsson har helt r�tt, vi �r inte riktigt som alla andra forum (jag har aldrig skrattat s� mycket som jag g�r nu n�r jag f�rs�ker f�lja den r�da tr�den i �mnena som ofta f�rsvinner s�d�r vid femte, sj�tte inl�gget..), kort sagt, s� �r det en v�ldigt avslappnad inst�llning till livet och det som h�nder runt omkring men blodigt allvar n�r det kommer till v�ra olika sm� sk�tebarn som ukulelen �r p� n�got vis f�r oss h�r.
Du b�r inte ha anlag f�r utslag vid tr�ddrift, d� det mer �r regel �n undantag h�r och ingen magister alls som ens f�rs�ker r�tta till ledet igen. F�r den delen s� skulle den magistern f� jobba sig bl� i ansiktet f�r att ens komma i n�rheten av ett n�gorlunda rakt och fint tr�dinl�gg, det r�cker ju med att en s�ger n�got med m�jligheten av en skugga att kunna vrida till det, s� �r den r�tta debatten ig�ng igen, och det �r ett sk�nt beteende h�r som tyder p� ett s�llan sk�dat friskt beteende och m�nga, m�nga skratt. S�, �n en g�ng v�lkommen in i (galen)gemenskapen!
//rognas _________________ Jag fick mina efterl�ngtade grisar den 9:e september (09), �hhh, vad fiiina dom e'.... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 532 Ort: Sundsvall
|
Postat: fre dec 04, 2021 7:04 am Rubrik: |
|
|
V�lkommen hit!
Det �r bara att kasta sig in i alla debatter och allt tyckande!
Man l�r sig mycket h�r, om alla m�jliga �mnen, men �ven om ukulele! _________________ T�nk g�rna fel, men t�nk sj�lv! - Doris Lessing |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 710 Ort: Ume�
|
Postat: fre dec 04, 2021 12:42 pm Rubrik: |
|
|
Det �r n�got bekant �ver dig, Masayo.
V�lkommen hit! _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Masayo
|
Postat: fre dec 04, 2021 1:09 pm Rubrik: |
|
|
Daionsavage skrev: | Det �r n�got bekant �ver dig, Masayo.
V�lkommen hit! |
Jag �r �ven aktiv p� pratabas.se, ocks� ett sk�nt forum med cool attityd |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Daionsavage
Registreringsdatum: 12 juli 2008 Inl�gg: 710 Ort: Ume�
|
Postat: fre dec 04, 2021 2:07 pm Rubrik: |
|
|
Masayo skrev: | Daionsavage skrev: | Det �r n�got bekant �ver dig, Masayo.
V�lkommen hit! |
Jag �r �ven aktiv p� pratabas.se, ocks� ett sk�nt forum med cool attityd |
Det var ungef�r det jag t�nkte p�, nu �r vi tre. Ronald h�r �r polare med Figge, Sven h�ckar inte p� PB, men han har definitivt Lemmy-anlag. Och Jukka hanterar bas med den �ran. Fyrstr�ngare all over the place. _________________ ---------------------------
If I can't dance, it's not my revolution!
-Emma Goldman
Sandra skrev: | D� �nskade vi Staten och kapitalet men fick bara upp honom till melodifestivall�tar... |
Senast �ndrad av Daionsavage den fre dec 04, 2021 2:35 pm, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 4402 Ort: Bajen
|
Postat: fre dec 04, 2021 2:33 pm Rubrik: |
|
|
N�r jag var chef �ver internetavdelningen basade jag str�ngt �ver en avdelning p� fyra. _________________ Totalmoddad P'Mico sopran
Runesson sopran |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 4622 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 04, 2021 2:47 pm Rubrik: |
|
|
hrlarson skrev: | N�r jag var chef �ver internetavdelningen basade jag str�ngt �ver en avdelning p� fyra. |
Str�ngt taget basar jag �ver mig sj�lv (�ven om jag faktiskt �ger
en bas och det har h�nt att jag spelat p� den, t.ex. den 12/11). _________________ Jag �r bra p� att g�ra andra b�st. Vad �r du bra p�? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Gnistan
Registreringsdatum: 12 september 2021 Inl�gg: 326 Ort: G�vle
|
Postat: fre dec 04, 2021 5:10 pm Rubrik: |
|
|
V�lkommen Masayo!
Fin mugg p� din bild, �r det en ukulele? |