F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 1790 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 10, 2021 3:30 am Rubrik: Lucka10/Door 10 |
|
|
Har varit p� kalas och kom hem sent. D�rf�r har ni f�tt v�nta p� Saras vackra st�mma denna advents�ndag. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tompa
Registreringsdatum: 24 januari 2006 Inl�gg: 85 Ort: �stern�rke
|
Postat: s�n dec 10, 2021 7:36 am Rubrik: |
|
|
Sj�lv var jag p� raketuppskjutning... m�ste dock s�ga att denna "fuglesangen" p�minde mig om vikten av att h�lla sig p� jorden... ty det �r bara d�r som himmelriket �r n�ra... ett musklick bort bara... �ngls�ng och musik i lucka tio!
Lyssna p� ucken... hittills i kalendern har vi h�rt sv�ngiga uckar, taktfasta uckar, ledsna uckar, spr�da uckar osv... Idag l�t det som om de fyra str�ngarna i sj�lva verket var en gossk�r l�ngst framme i koret i en liten kyrka upplyst bara med stearinljus... Det enkla �r det sk�na! 2:a advent gott folk, nedr�kningen forts�tter... _________________ En ucke kommer s�llan ensam... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulelerud Happy Per
Registreringsdatum: 23 april 2022 Inl�gg: 601
|
Postat: s�n dec 10, 2021 9:29 am Rubrik: |
|
|
Har precis blivit serverad en h�rlig adventsfrukost under det att jag ivirgt loggar in p� min laptop f�r att f� h�ra dagens kalenderbidrag. Vad kunde vara mer passande �n att f� h�ra Zara sjunga o spela Gloria. Helt underbart, Zara. S� underbart bra! Mer! _________________ ukulelerud |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 780 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 10, 2021 10:15 am Rubrik: Re: Lucka10/Door 10 |
|
|
Robert_Hultman skrev: | D�rf�r har ni f�tt v�nta |
Den som v�ntar p� n�'t gott v�ntar alltid f�r l�nge, speciellt n�r godiset
�r s� h�r s�tt. Zan levererar julk�nsla i kvadrat och kubik. Jag ska
spara n�gra lyssningar till i kv�ll, n�r det �r m�rkt och mysigt...Med
lite varm gl�gg...Jag ryser av v�llust.
Jag hittar ingen bra smiley, men den h�r ligger nog n�rmast till hands : _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Filippuss
Registreringsdatum: 25 februari 2006 Inl�gg: 44 Ort: Yxtorp L�nn�s
|
Postat: s�n dec 10, 2021 11:17 am Rubrik: Re: Lucka10/Door 10 |
|
|
Detta �r en av mina favvo-julll�tar och framf�rd i ucke-kostym har den knappast halkat bort fr�n min tio-i-topp-jull�ts-lista... Tv�rtom! _________________ Behandla andra som du vill bli behandlad sj�lv... Dvs spela ner dina fiender med ukuleles�ng! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1628 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 10, 2021 11:24 am Rubrik: |
|
|
Skitbra! _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Lasse R Kommissionens sommartomte
Registreringsdatum: 26 maj 2005 Inl�gg: 199
|
Postat: s�n dec 10, 2021 11:43 am Rubrik: |
|
|
Fuglesang!!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Uckefantomen
Registreringsdatum: 25 november 2021 Inl�gg: 75 Ort: Ingar�
|
Postat: s�n dec 10, 2021 12:33 pm Rubrik: |
|
|
Bravo! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 319 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 10, 2021 1:59 pm Rubrik: |
|
|
Du sjunger s� vackert!
Och dessutom gillar jag ditt spel! Det h�r �r v�ldigt bra! _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 200 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 10, 2021 5:35 pm Rubrik: superbra! |
|
|
Grattis till en bra "ukefiering" av denna klassiker!
J�ttebra framf�rd, med en kul blinkning till det klassiska uckesv�nget p� detta st�mningsfyllda verk.
J�ttefin s�ng!
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: s�n dec 10, 2021 6:21 pm Rubrik: Re: superbra! |
|
|
anders skrev: | J�ttebra framf�rd, med en kul blinkning till det klassiska uckesv�nget p� detta st�mningsfyllda verk. |
Jas�, o j... Jag som tyckte ukkekompet var kongenialt ... var det menat som ironi? Humor? ...
Som musikaliskt obildad blir jag glad �ver att f� lite nya perspektiv. _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 200 Ort: Stockholm
|
Postat: s�n dec 10, 2021 9:50 pm Rubrik: Re: superbra! |
|
|
H�gel skrev: | anders skrev: | J�ttebra framf�rd, med en kul blinkning till det klassiska uckesv�nget p� detta st�mningsfyllda verk. |
Jag som tyckte ukkekompet var kongenialt ... var det menat som ironi? Humor? ... |
Jag menade inte mer �n att l�ten, som man �r van att h�ra den, kanske �r mer "kyrklig" �n n�got annat.
Klassiska uckel�tar f�rknippar jag ofta med lite sv�ngiga/gladjazziga stycken.
Z Preston gjorde den kyrkliga Gloria lite mer sv�ngigt �n vanligt, men inte fullt ut "jazzad" och d� tyckte jag att det var kul gjort. Hon spelar inte bara Gloria rakt upp och ned i traditionell tolkning, utan sv�nger till den lite f�r att ocks� ge den en ukulelek�nsla, ut�ver det faktum att den spelas p� en ukulele.
Ingen ironi, eller utt�nkt humor tror jag, utan bara en lite kul grej. S� uppfattade jag det, men jag tror endast Z Preston vet. :-)
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
salpinx
Registreringsdatum: 02 december 2021 Inl�gg: 7 Ort: Link�ping
|
Postat: s�n dec 10, 2021 11:02 pm Rubrik: Gloria - in �cktj�llsis de� |
|
|
Fint. Bra. Att du kan sjunga det vet jag. Men inte att du kan traktera ukelele samtidig. Det kan inte jag, varken samtidigt eller ukelele. _________________ H�lsningar
UckeLille |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
|
Postat: s�n dec 10, 2021 11:54 pm Rubrik: |
|
|
Klart jag f�rst�r, Anders. Det �r lugnt.
Jag har h�rt Gloria framf�ras i kyrkliga sammanhang men aldrig riktigt kunnat uppskatta den just d�rf�r att den bara �r too much ... men nu pl�tsligt i Zprestons version gillar jag den, f�r ukkefieringens skull!
- Coolt att en �ngel bytt sin harpa mot en ukulele! _________________ Keep Strummin' |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|